"Nová" cookie lišta (Google Consent Mode 2.0)
V reakci na nové evropské předpisy, které vyžadují od společností jako Google získat jasný souhlas od uživatelů před zpracováním jejich dat, byla vytvořena aktualizovaná verze nástroje – Consent Mode 2.0. Více v článku.
Je nezbytné přijmout a začlenit tyto změny do svých systémů ideálně do začátku března 2024, protože bez nich bude omezeno fungování nástrojů jako jsou Google Analytics a Google Ads (zahrnuje omezení ve sběru a tvorbě remarketingových publik, importu dat z Google Analytics do systému Google Ads i využití sběru dat pro Smart Bidding kampaně).
S PLATNOSTÍ od 6. 3. 2024
Trocha teorie:
Jaký je rozdíl mezi cookie lištou a Consent Mode?
Cookie lišta umožňuje uživateli schválit nebo zamítnout souhlasy s ukládáním souborů cookies do prohlížeče. Google Consent Mode je nástroj, který předává na pozadí uživatelské rozhodnutí do jednotlivých služeb provozovaných Googlem.
Co musíte udělat?
- Máte nějaké z krabicových řešení? Pak jste v pohodě. Možná...
- Shoptet - 15. února vydal článek, kde o změně informuje a taktéž o tom, že s úpravou počítá a po zákaznících nic moc nechce, pouze nabádá k třetímu bodu níže, a tedy zkontrolovat (potažmo doplnit) obsah svých dokumentů umístěných na webu.
- Webnode - i Webnode potřebné úpravy řeší a vývojáři na změnách pracují.
- Máte vlastní či jiné řešení (Wordpress apod.)? Pak bude potřeba spojit se se svým IT či dodavatel cookie lišty a ověřit, že s požadovanou změnou počítají, případně jim předat technické informace viz níže.
- Pro oba případy platí, že bude potřeba zkontrolovat dokument cookie policy či ochrany osobních údajů umístěných na Vašem webu (na které je odkazováno rámci textu v cookie liště) a do nich přidat informace, že souhlasem s marketingovými cookies dávají uživatelé právo využít i tento nový typ dat. Ujistěte se tedy, že máte v dokumentu informace o Googlu a jeho nástrojích.
Potřebujete ověřit správnost řešení a jeho funkčnost?
A teď technicky:
Je potřeba zajistit odeslání dvou nových parametrů ad_user_data a ad_personalization v rámci Consent Mode API:
- ad_user_data: určuje, zda mohou být uživatelská data posílána Googlu (má vliv na efektivitu kampaní, Smart Bidding, analytiku…).
- ad_personalization: určuje, zda může být povoleno personalizované inzerování (možnost využití remarketingu).
Jedná se o rozšíření aktuálně využívaných parametrů v rámci Consent Mode. Konkrétně parametry ad_storage a analytics_storage, které přímo ovlivňují chování skriptů Google Analytics při načítání na webových stránkách.
IT bude muset provést nastavení podle toho, zda interakce s lištou jsou posílány do datové vrstvy či nikoliv.
Využít můžete také některé z CMP řešení doporučených Googlem, jedním z nich jsou například Cookiebot nebo Cookie Script.
Všechno nastavení je možné zkontrolovat a ověřit. Pokud nevíte, jak na to, neváhejte se na nás obrátit!