"Nová" cookie lišta (Google Consent Mode 2.0) 

15.02.2024

V reakci na nové evropské předpisy, které vyžadují od společností jako Google získat jasný souhlas od uživatelů před zpracováním jejich dat, byla vytvořena aktualizovaná verze nástroje – Consent Mode 2.0. Více v článku. 

Je nezbytné přijmout a začlenit tyto změny do svých systémů ideálně do začátku března 2024, protože bez nich bude omezeno fungování nástrojů jako jsou Google Analytics a Google Ads (zahrnuje omezení ve sběru a tvorbě remarketingových publik, importu dat z Google Analytics do systému Google Ads i využití sběru dat pro Smart Bidding kampaně).


S PLATNOSTÍ od 6. 3. 2024

Trocha teorie:

Jaký je rozdíl mezi cookie lištou a Consent Mode?

Cookie lišta umožňuje uživateli schválit nebo zamítnout souhlasy s ukládáním souborů cookies do prohlížeče. Google Consent Mode je nástroj, který předává na pozadí uživatelské rozhodnutí do jednotlivých služeb provozovaných Googlem.

Co musíte udělat?

  • Máte nějaké z krabicových řešení? Pak jste v pohodě. Možná...

  1. Shoptet - 15. února vydal článek, kde o změně informuje a taktéž o tom, že s úpravou počítá a po zákaznících nic moc nechce, pouze nabádá k třetímu bodu níže, a tedy zkontrolovat (potažmo doplnit) obsah svých dokumentů umístěných na webu.
  2. Webnode - i Webnode potřebné úpravy řeší a vývojáři na změnách pracují. 

  • Máte vlastní či jiné řešení (Wordpress apod.)? Pak bude potřeba spojit se se svým IT či dodavatel cookie lišty a ověřit, že s požadovanou změnou počítají, případně jim předat technické informace viz níže.

  • Pro oba případy platí, že bude potřeba zkontrolovat dokument cookie policy či ochrany osobních údajů umístěných na Vašem webu (na které je odkazováno rámci textu v cookie liště) a do nich přidat informace, že souhlasem s marketingovými cookies dávají uživatelé právo využít i tento nový typ dat. Ujistěte se tedy, že máte v dokumentu informace o Googlu a jeho nástrojích.

Potřebujete ověřit správnost řešení a jeho funkčnost?

A teď technicky:

Je potřeba zajistit odeslání dvou nových parametrů ad_user_data a ad_personalization v rámci Consent Mode API:

  • ad_user_data: určuje, zda mohou být uživatelská data posílána Googlu (má vliv na efektivitu kampaní, Smart Bidding, analytiku…).
  • ad_personalization: určuje, zda může být povoleno personalizované inzerování (možnost využití remarketingu).

Jedná se o rozšíření aktuálně využívaných parametrů v rámci Consent Mode. Konkrétně parametry ad_storage a analytics_storage, které přímo ovlivňují chování skriptů Google Analytics při načítání na webových stránkách.

IT bude muset provést nastavení podle toho, zda interakce s lištou jsou posílány do datové vrstvy či nikoliv. 

Využít můžete také některé z CMP řešení doporučených Googlem, jedním z nich jsou například Cookiebot nebo Cookie Script

Všechno nastavení je možné zkontrolovat a ověřit. Pokud nevíte, jak na to, neváhejte se na nás obrátit!

Potřebujete poradit či pomoci s nastavením?