Webová analytika (Google Analytics 4), měření konverzí
Měřit výsledky reklamních kampaní a aktivit považujeme v online marketingu za úplný základ.
Víte, co vše můžete měřit na svých webových stránkách a ve svých kampaních?
Potřebujete pomoci s nastavením Google Analytics 4 nebo s Google Consent Mode 2.0?
Analytika webu
V online světě jsou Vaše webové stránky Vaší vizitkou. Mít stránky, na kterých se uživatel dobře orientuje a provede potřebnou akci (např. nakoupí) je cílem každého markeťáka i majitele webu. Pokud však chceme lépe poznat naše návštěvníky a nabídnout jim co nejlepší uživatelskou zkušenost, potřebujeme sledovat a měřit jejich aktivity, tedy zabývat se webovou analytikou. Nejčastěji využívaným nástrojem pro tento účel je právě Google Analytics.
Odpovězte si na následující otázky:
- Víte, co uživatelé na Vašem webu dělají?
- Odkud přicházejí?
- Měříte uskutečněné nákupy, poptávky či objednávky?
- Víte, kde uživatele ztrácíte?
- Na kterých stránkách tráví hodně času a kde naopak žádný?
- Sledujete výkon Vašich reklamních kampaní?
- Umíte znovu oslovit návštěvníky webu?
Pokud jste na nějakou otázku odpověděli NE, ozvěte se nám!
Měření kampaní (konverzí)
Nejen Vaše webové stránky Vám mohou ukázat zajímavá data o Vašich návštěvnících, ale také reklamní systémy mají své vlastní měřící nástroje a statistiky o výkonu. Sledovat u svých kampaní můžete zobrazení, prokliky i konverze (požadované akce na webu např. nákup, objednávka atd.). Pro pokročilejší vyhodnocení jsou tu samozřejmě další metriky jako cena za konverzi či její hodnota, sledování návratnosti investic a mnoho dalšího. Vše je závislé na nastavení, konkrétním reklamním systému a formátu reklamy. Více o online reklamě.
Co u kampaní měřit?
Vždy záleží na Vašich cílech a typu kampaně. Jiné metriky budete sledovat a měřit u čistě brandové kampaně, která bude budovat povědomí o Vaší značce, jiné hodnoty budou zajímat majitele e-shopu, který chce hlavně prodávat své zboží a jiné údaje můžete sledovat např. na Facebooku, kde dochází k větší interakci s Vašimi potenciálními či již skutečnými zákazníky.
Co je tedy to hlavní?
- Znát cíl - a podle něho mít nastavené měření a kampaně.
- Mít správně nastavené měření - tzn. mít vložené konverzní i remarketingové kódy na správných stránkách webu (samozřejmě také analytické nástroje jako např. Google Analytics).
- Nesledovat výsledky jen z reklamních systémů, ale zabloudit pravidelně také do webové analytiky a sledovat čísla jako celek.
- Dát tomu čas a nasbírat data - říct po dvou dnech, že něco nefunguje je krátká doba, taktéž pokud mám zatím málo dat.
- A samozřejmě testovat, optimalizovat a vyhodnocovat...
Pomůžeme Vám i s nastavením Google Analytics 4 či Google Consent Mode 2.0. Neváhejte nás kontaktovat.
Pár slov závěrem k analytice a měření
Pokud se budeme bavit o našem přístupu, tak při vyhodnocování výsledků klienta se vždy snažíme dívat na kampaně jako celek a nevěřit pouze reklamním systémům. Ty své výsledky vždy lehce nadhodnotí a přijmou si zásluhy. Proto se vždy díváme také do analytických nástrojů nejčastěji pomocí Google Analytics, porovnáváme různé atribuční modely, asistující konverze, cesty uživatelů a další metriky, které jsou pro daného klienta vhodné sledovat.
Každý klient je individuální a je nutné k tomu tak přistupovat. Nečekejte tedy ode nás typické nic neříkající agenturní tabulky s hromadou výsledků Vašich kampaní, ale spíše shrnutí výsledků, porovnání výkonu a návrhy dalších kroků ke zlepšení Vaší propagace.
Při začátku spolupráce s Vámi se jako první podíváme právě do Vaší analytiky a budeme chtít znát proč a co v kampaních měříte. Pokud zatím nic neměříte, nic se neděje, rádi Vám poradíme a popř. i rovnou nastavíme to nejdůležitější.
NEZAPOMEŇTE! Pro správné fungování Google Ads kampaní potřebujete mít správně nastavený Google Consent Mode 2.0. Nevíte, jak na to? Nevadí, pomůžeme Vám.